YAMYOGA MYK BALANSE

En myk yogaklasse med ekstra fokus på øvelser som bedrer balansen og styrker muskel/skjelett.
 

I perioder har kropp og sinn behov for gjenoppbyggende yoga som går ekstra rolig for seg. Kjenner du på begrensninger som alderdommen kan gi, i form av stivhet i muskler og ledd, et skjørere skjelett, dårligere balanse og fordøyelse?
 

Har du smerter i forbindelse med en skade eller kanskje kroniske smerter?
Kjenner du på forandringer i kroppen i forbindelse med graviditet? Er du sliten og oppleves pusten og sinnet tyngere? Kroppen har en utrolig evne til å støtte, reparere og gjenoppbygge seg selv - og yoga er en fantastisk praksis for nettopp dette.

Gjennom en jevn og dedikert yogapraksis vil du merke at du blir sterkere, smidigere, sover bedre, får mer energi og kanskje også at du får en mer positiv holdning til livet.


Med utgangspunkt i den dype, jevne pusten gjør vi posisjoner som styrker muskel og skjelett og bedrer balansen. Vi gjør avspenningsøvelser som virker mykgjørende på kropp og sinn og øver konsentrasjon og fokus gjennom meditasjon. Vi repeterer mye i klassene slik at det blir enklere å huske posisjoner og sekvenser, slik at det også kan være lettere å gjøre litt hjemme etter hvert.
 

Yamyoga Myk Balanse er en åpen klasse og du melder deg på gjennom medlemskap eller et klipp fra klippekortet ditt.

 


Torsdager // Kl. 13.00 // Lærer: Marit / Uwe

Mer om YamYoga – klassene


YamYoga er signaturklassene våre. De har vi utviklet med utgangspunkt i at vi er bra nok som vi er – her og nå. Vi trenger alle en pauseknapp innimellom – et pusterom. Behovene våre for hvordan dette rommet skal være varierer fra person til person og fra dag til dag, derfor er også klassene ulike - fra myke, meditative til kraftfulle, styrkende.

 

Yoga har en rekke helsebringende effekter. Først og fremst senker vi stressnivået i kroppen som igjen gir bedre søvnkvalitet, bedre fordøyelse og bedret immunforsvar for å nevne noe. Med ulike pusteøvelser og posisjoner kan vi påvirke kroppen til f.eks å bli mer våken eller roligere. Vi styrker den indre kjærnemusklaturen - som gir bedre holdning og mindre spenninger og vondter.

 

Ved å øve på å være tilstede bedrer vi evnen til å fokusere og konsentrere oss over lengre tid. Klassene har utgangspunkt i hatha yoga og henter inspirasjon fra ulike yoga- tradisjoner og retninger som Iyengar, Ashtanga, Kundalini, Yin og Vinyasa.

 

Klassene inneholder element av både stillhet og dynamisk flyt- og ledes av våre kyndige lærere som er nærværende og som veileder mykt og omsorgsfullt.

TILBAKE TIL TOPPEN

© 2016-2019 Yamyoga / All rights reserved. Unauthorized use of any content or images is prohibited​.​

Design by A Design Studio.