YAMYOGA FLYT

Flyt er en dynamisk yogaklasse basert på vinyasaflow prinsippet; vi flyter fra en posisjon til den neste ledet av pusten vår. Både pusteøvelser (Pranayama) og meditasjon har en naturlig plass i Flyt-klassene.
 

Innledningsvis lander vi i pusten, kroppen og rommet. Vi gjør myke bevegelser som varmer opp muskler, smører ledd og forbereder kroppen for de videre øvelsene. Deretter følger ulike varianter av Solhilsner, som vi bygger på til lengre dynamiske sekvenser. Sittende posisjoner «tar oss ned» igjen, før klassen avsluttes med deilig, livgivende avspenning.


Klassen passer for deg som ønsker en rolig, men utfordrende yogaklasse.

Yamyoga Flyt er en åpen klasse og du melder deg på gjennom medlemskap eller et klipp fra klippekortet ditt.

Mer om YamYoga – klassene


YamYoga er signaturklassene våre. De har vi utviklet med utgangspunkt i at vi er bra nok som vi er – her og nå. Vi trenger alle en pauseknapp innimellom – et pusterom. Behovene våre for hvordan dette rommet skal være varierer fra person til person og fra dag til dag, derfor er også klassene ulike - fra myke, meditative til kraftfulle, styrkende.

 

Yoga har en rekke helsebringende effekter. Først og fremst senker vi stressnivået i kroppen som igjen gir bedre søvnkvalitet, bedre fordøyelse og bedret immunforsvar for å nevne noe. Med ulike pusteøvelser og posisjoner kan vi påvirke kroppen til f.eks å bli mer våken eller roligere. Vi styrker den indre kjærnemusklaturen - som gir bedre holdning og mindre spenninger og vondter.

 

Ved å øve på å være tilstede bedrer vi evnen til å fokusere og konsentrere oss over lengre tid. Klassene har utgangspunkt i hatha yoga og henter inspirasjon fra ulike yoga- tradisjoner og retninger som Iyengar, Ashtanga, Kundalini, Yin og Vinyasa.

 

Klassene inneholder element av både stillhet og dynamisk flyt- og ledes av våre kyndige lærere som er nærværende og som veileder mykt og omsorgsfullt.

TILBAKE TIL TOPPEN

© 2016-2020 Yamyoga / All rights reserved. Unauthorized use of any content or images is prohibited​.​