Nyt sommeren på YamYoga!

May 23, 2018

Publisert av

Vi er kjempe glade over å kunne dele yoga med deg året rundt, også i sommermånedene <3

 

Vi endrer timeplanen litt for sommeren, men vil holde åpent hver uke! Den nye timeplanen starter fra uke 23 til og med uke 33, og vi vil fremdeles tilby varierte klasser som; YamYoga MYK, YamYoga Sommerflyt, YamYoga STYRKE, Ashtanga Ledet og Ashtanga Mysore.

 

Med andre ord - noe for alle og enhver! Finn klassen som passer for deg, enten du vil roe litt ned på sommeren, puste og slappe av med myke øvelser, eller om du vil være mer aktiv og har masse energi.

 

 

 

 

Ute-yoga hver onsdag!

Nytt på timeplanen for sommeren, er ute-yoga! Ingenting er som å gjøre yoga ute, til lyden av fuglekvitter og med vinden ruskende i håret.


Hver onsdag gjør vi en deilig 75 min Sommerflyt-klasse ute i det fri.
Dette er en ledet klasse med en god blanding av dynamisk og rolig yoga. 

Innledningsvis lander vi i pusten og gjør myke oppvarmingsøvelser.


Vi utvikler styrke, fleksibilitet og balanse gjennom livgivende flytsekvenser og avslutter med mykgjørende tøyeøvelser og deilig avspenning.

En fin klasse å være med på både for nye og erfarne Yogis ♥︎

 

Klassene holder vi i unnarennet til hoppbakkene i Spjelkavika - rett ved klubbhuset. Her kan vi praktisere helt uforstyrret, på et godt, mykt og stødig underlag. Det er enkelt å gå, sykle eller kjøre dit og godt med parkeringsplasser. Ta med yogamatta di og kle deg etter været. Ha på solkrem m nødvendig.

 

*Skulle det bli skikkelig ruskevær, flytter vi klassen inn på YamYoga. Dette sender vi evt. epost/melding om via bookingsystemet. 

 

 

SupYoga på Lillevannet!

I tillegg til den ordinære timeplanen setter vi opp SupYoga på fineværsdager. Foreløping har vi satt opp følgende datoer (men flere kommer):

 

  • Søndag 27 mai kl. 13-14.30

  • Søndag 10 juni kl. 13-14.30

 

I disse ca 90 min lange SupYoga-klassene, bytter vi ut yogamatta med et stort padlebrett, og gjør yoga i ett med naturen.
 

Vi holder oss til et rolig og grunt område av Lillevannet, der Karina vil ta oss gjennom enkle bevegelser og yogaposisjoner. 

 

Bli med på en fantastisk og annerledes måte å praktisere yoga på. Flytende på vannet kjenner vi en helt spesiell nærhet til naturen og elementene. Fokus og balanse blir utfordret på nye måter. 


Klassen avsluttes med deilig avspenning - flytende Savasana - kan du tenke deg noe bedre?

 

Passer for alle! Les mer her.

 

 

 

En regelmessig praksis

Yoga kalles en praksis, noe vi øver på. Det vil si at vi ikke jobber med å prestere og prøve å bli bedre, men at vi stadig trenger å praktisere det å bare være, at vi stadig trenger å hente oss litt inn igjen. Livet dytter deg i ulike retninger, men yogaen er der alltid til å ta deg tilbake til det som er viktig, igjennom pusten. I tillegg kan yogaposisjonene motvirke de negative effektene som hverdagslivet har på kroppen, som stress og stillesittende jobbing, og ikke minst gjør det godt for kroppen å få bevegd litt på seg. På denne måten blir vi aldri "ferdig" med yoga, og akkurat som vi lever livene våre hver dag og hver uke, trenger vi yoga også.

 

Igjennom en regelmessig praksis vil du kunne se fordelene yoga gir, mye tydeligere. Og selv om det kan være lett å legge bort yogaen litt på sommeren når du kanskje har ferie, prøv å hold på praksisen din, og kanskje gjør litt yoga hjemme også? :)

 

Er du ny til yoga er det absolutt ikke "for sent" og de fleste av klassene vi holder på sommeren passer også for nybegynnere! :) Bare se etter det grønne "for alle" merket på timeplanen, og husk å gi beskjed til læreren at du er ny, og om du har noen skader eller noe spesielt det er viktig å ta hensyn til :)

 

Vil du bli mer inspirert til å gjøre yoga regelmessig, les Vibeke Klementsens 25 gode grunner til å gjøre yoga hver eneste dag!

 

Her er et lite utdrag:

 

  • Yoga setter i gang fordøyelsen din slik at du kan spise enda mer sunn og deilig mat!

  • En jevnlig yogapraksis hjelper deg til å både sovne bedre inn og til å sove bedre. Ved å gi oppmerksomhet til nåtiden og redusere stress, vil en yoga-praksis redusere kortisolnivåene og stoppe distraherende tanker fra å holde deg oppe om natten.

  • Yoga styrker leddene dine, forebygger osteoporose og aldring. Dette forhindrer mindre fall eller skader fra å bli til store skader!

  • Yoga smører, forlenger og styrker ryggraden, noe som fører til bedre stilling, lindring av ryggsmerter og forebygging av alvorlige ryggsmerter.

  • Yoga reduserer angst. Ved å trene opp lengden på innpust og utpust, og ved å fokusere tankene dine på i dag og nåtiden, vil en daglig yogarutine å holde angsten i sjakk.

  • Yoga gir deg muligheten til å få en dose «meg-tid». Alle trenger vi tid alene, til å være i ett med kroppen og tankene våre, spesielt hvis vi har barn eller en jobb som krever at vi har mange rundt oss til enhver tid.  Ved å ta vare på deg selv først, vil du ha mer energi og overskudd å tilby til andre.

 

 

OBS - husk at sommertimeplanen har nye tidspunkt for klassene. Ettermiddagsklassene vil gå kl. 17.30-19.00 og kl. 19.15-20.45.

 

Lærere på klassene vil variere noe, se Studiobookings for mer info :) 

Please reload

Publiserte innlegg

En lærer, mentor og venn

September 6, 2019

1/10
Please reload

Siste innlegg